داروخانه اینترنتی مثبت سبز

فروش ویژه محصولات آرایشی بهداشتی و داروخانه ای

داروخانه اینترنتی مثبت سبز

فروش ویژه محصولات آرایشی بهداشتی و داروخانه ای

کلمات کلیدی
  • ۰
  • ۰

یبوست از بیماری هایی است که همه ما حداقل یک بار در طول زندگی با آن ها روبرو می شویم، بنابراین دانستن راه های درمان سریع یبوست، بسیار ضروری و مهم است. یبوست معمولاً با داروهای خانگی قابل درمان است.

 

در این مقاله ما به سوال رایج" برای درمان سریع یبوست چی بخوریم"، پاسخ هایی اساسی و کاربردی ارائه خواهیم کرد.

 

ابتلا به یبوست دلایل متفاوتی دارد. شما ممکن است دچار یبوست کوتاه مدت شوید، که بیشتر به دلایلی چون مسافرت، جراحی یا تغییر موقتی رژیم غذایی است. از طرف دیگر، ممکن است دچار یبوست مزمن شوید، که برای چند هفته یا حتی بیشتر ادامه پیدا می کند.

 

از دلایل اصلی و عمده این مشکل، زیاد غذا خوردن، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل یا مصرف بیش از حد غذایی بی ارزش است. یبوست اغلب منجر به احساس ناراحتی یا عدم توانایی در دفع مدفوع می شود. و حتی گاهی اوقات، می تواند تأثیر جدی بر سلامت فردی و روانی شما نیز بگذارد. همچنین این بیماری یکی از شایع ترین مواردی است که سالمندان با آن مواجه می شوند‌.

قرص یبوست

بهترین و سریع ترین درمان برای رفع یبوست استفاده از قرص یبوست است. قرص های یبوست گیاهی حاوی ترکیباتی مانند برگ گیاه سنا، رازیانه و ... است که به عنوان ملین یا مسهل باعث سهولت خروج مدفوع شده و روده را تخلیه می کنند. در مواردی هم بعضی از این مکمل ها به تقویت روده نیز کمک می کنند. بنابراین با انتخاب بهترین قرص یبوست می توانید سریع ترین روش را برای درمان یبوست خود داشته باشید.

اما در صورتی که به دنبال روش های خانگی برای درمان یبوست هستید یا می خواهید در کنار مصرف قرص از روش های خانگی نیز استفاده کنید، در ادامه همراه ما باشید.

روش های خانگی برای درمان سریع یبوست

برای درمان سریع یبوست، در اینجا چند درمان خانگی آورده شده است، که ممکن است تسکین فوری و طولانی مدت را ارائه دهد.

برای درمان سریع یبوست مقدار زیادی آب بنوشید  

کمبود آب بدن یکی از دلایل عمده یبوست است. اما اینکه چگونه از کم آبی جلوگیری کنیم؟ پاسخ با هیدراته کردن؛ (یعنی آبرسانی کافی به بدن) است؛ مانند استفاده از شربتهای خانگی، نوشیدن آب، چای، هندوانه و غیره.  این گزینه حتی ممکن است یکی از ساده ترین درمان های طبیعی برای یبوست باشد.

همچنین، طبق چند مطالعه معتبر، آب گازدار برای رفع یبوست بسیار موثرتر از آب شیر است. بنابراین برای درمان سریع یبوست، نوشیدن حجم زیادی از آب را توصیه می شود. 

فیبر غذایی کافی مصرف کنید

برای درمان سریع یبوست، فیبر کافی مصرف کنید. تحقیقات نشان داده است که قرار دادن فیبر در رژیم غذایی، بهترین راه درمان یبوست است. مصرف فیبر باعث افزایش حجم حرکات روده شما می شود.

فیبر عبور مواد غذایی از سیستم گوارش شما را آسان کرده و یکی از موثرترین داروهای خانگی برای درمان یبوست است. می توانید انواع غذاهای غنی از فیبر مانند میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار و را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

درمان سریع یبوست با انجیر

انجیر در صورت خیس شدن در آب گرم، می تواند یبوست را تسکین دهد. این ماده از فیبر بالایی برخوردار است که برای درمان یبوست موثر است. انجیر به عنوان بهترین درمان خانگی برای یبوست در کودکان شناخته شده است. همچنین، می توانید برای بهبود سیستم گوارش نیز آن را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

درمان سریع یبوست با آب لیمو

آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که به تحریک سیستم هضم شما کمک می کند و می تواند سموم بدن را نیز دفع کند. تحقیقات نشان داده است که آب لیمو برای یبوست بسیار مفید است و به عنوان یک تسکین دهنده طبیعی عمل می کند.

برای درمان سریع یبوست می توانید هر روز یک لیوان آب همراه با آب لیموی تازه میل کنید. همچنین، افزودن لیمو به چای یک درمان خانگی ایده آل است و حتی ممکن است هضم طولانی مدت را نیز بهبود ببخشد.

درمان سریع یبوست با چای زنجبیل

زنجبیل به عنوان یک گیاه شناخته شده است که باعث می شود قسمت داخلی بدن شما گرم تر شود.

آب داغ موجود در چای زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و یبوست را تسکین می دهد. یکی از نوشیدنی های مورد علاقه هندی هاست که می تواند درمانی طبیعی ای برای یبوست باشد.

 

درمان سریع یبوست با قهوه

نوشیدن یک فنجان قهوه داغ به عنوان یک درمان سریع برای یبوست عمل می کند. این نوشیدنی روده بزرگ شما را تحریک می کند.

بلغور و درمان سریع یبوست

این ابرغذا منبع غنی پروتئین گیاهی است و حاوی ویتامین های مهمی است که به خلاص شدن از یبوست کمک می کند. بلغور همچنین منبع غنی از منیزیم است.

تحقیقات مبنی بر این است که قرار دادن مقدار مناسب منیزیم در رژیم غذایی روزانه، یکی از راه های طبیعی برای رفع یبوست است. بلغور همچنین یکی از مواد مهمی است که سالمندان باید در رژیم غذایی خود داشته باشند.

چربی های سالم

یکی از پاسخ ها به سوال، برای درمان سریع یبوست چی بخوریم؟ غذاهایی که حاوی چربی های سالم هستند. در واقع این چربی ها برای عملکردهای اساسی بدن ضروری هستند. همچنین، آن ها به روان سازی روده ها کمک می کنند و یبوست را تسکین می دهند.

شما می توانید غذاهایی مانند آجیل، روغن زیتون و آووکادو را در رژیم روزانه خود بگنجانید. زیرا آن ها شامل چربی های سالم جهت درمان های طبیعی و خانگی برای یبوست عمل می کنند.

درمان سریع یبوست با دانه های کنجد

دانه های کنجد، ترکیبی روغنی دارند که روی روده ها کار می کند و به مرطوب سازی آن ها کمک می کند. دانه های کنجد به عنوان یک درمان ایده آل برای  یبوست در خانه عمل می کنند و می توانند به غلات یا سالادها نیز اضافه شوند.

ریشه شیرین بیان

یکی از گزینه های برای درمان سریع یبوست ریشه شیرین بیان است. شیرین بیان یکی از موثرترین گیاهانی  است که به هضم غذا کمک می کند. می توانید یک قاشق چایخوری ریشه شیرین بیان (به صورت پودر شده) را در یک فنجان آب گرم حل کرده و بنوشید. این ماده باعث تقویت فعالیت روده می شود و به طور گسترده ای یکی از بهترین گیاهان برای رفع یبوست محسوب می شود.

درمان سریع یبوست با کشمش

کشمش دارای فیبر بالایی است. کشمش می تواند اثر ملین داشته باشد و به عنوان یک درمان سریع برای یبوست عمل کند.

درمان سریع یبوست با ریواس

ریواس از داروهای گیاهی موثر در رفع یبوست است. ریواس به طعم ترشش معروف است و معمولاً با شکر پخته می شود.

 

ورزش مداوم

در درمان سریع برای یبوست، در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب، ورزش مداوم نیز از مهم ترین عوامل در حفظ سلامتی و جلوگیری از یبوست است.

وقتی صحبت از درمان های خانگی برای یبوست می شود، اکثر مردم اهمیت ورزش منظم را نادیده می گیرند. حرکات جسمی به شما کمک می کند تا غذا با سرعت بیشتری از طریق روده حرکت کند.

بنابراین، پیاده روی یا دویدن در واقع باعث تحریک عضلات روده بزرگ می شود. تبدیل کردن ورزش به عنوان بخشی از برنامه روزمره، یک درمان رایگان برای یبوست است.

جمع بندی

در این مقاله چندین مورد راه درمان سریع یبوست گفته شد و در کنار همه اینها اهمیت تحرک بدنی نیز ذکر شد. اما در صورت داشتن شرایط جدی حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

 

  • ۰۰/۰۳/۰۱
  • فرناز رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی