داروخانه اینترنتی مثبت سبز

فروش ویژه محصولات آرایشی بهداشتی و داروخانه ای

داروخانه اینترنتی مثبت سبز

فروش ویژه محصولات آرایشی بهداشتی و داروخانه ای

کلمات کلیدی

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 کلسیم از نیازهای ضروری بدن ما محسوب می شود. اما آیا قرص کلسیم چاق کننده است؟

چاقی و لاغری امروزه دغدغه سطح گسترده ای از مردم است. به همین سبب پاسخ این سوال که آیا قرص کلسیم چاق کننده است، نیز برای افراد بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

بیایید خیال شما را راحت کنم؛ جواب این سوال خیر است.

 

کلسیم به شما در داشتن استخوان های قوی و سالم کمک می کند. مصرف قرص کلسیم نه تنها چاق کننده نیست، بلکه به شما کمک می کند که همزمان با قوی کردن استخوان ها، از شر چربی های مزاحم شکم نیز خلاص می شوید. مصرف قرص کلسیم یک مسئله برد-برد است.

 

وزن سالم به خودی خود جز کلیدهای اصلی داشتن استخوان های سالم است. وزن مناسب فشار کمتری به مفاصل و اسکلت شما وارد می کند و باعث کاهش چاقی آسیب رساننده نیز می شود!

 

در این مقاله به تمامی سوالات شما در ارتباط با سوال" آیا قرص کلسیم چاق کننده است؟" پاسخ خواهیم داد.

 

شواهد علمی بر نفی سوال رایج آیا قرص کلسیم چاق کننده است:

اگر هنوز در مصرف قرص کلسیم دچار شک هستید و نگران افزایش وزن خود با این قرص می باشید، در اینجا سه کشف علمی را بیان می کنیم. این سه دلیل مهر تاییدی به جواب منفی به سوال: آیا قرص کلسیم چاق کننده است، می باشد:

 

  1. مصرف قرص کلسیم سبب سوزاندن چربی بیشتری می شود.
  2. مصرف کلسیم سبب از دست رفتن چربی ها از راه دفع می شود.
  3. مصرف این قرص سبب احساس سیری طولانی مدت در شما می شود.

 

حال نگاهی به جزئیات این موارد می اندازیم.

 

 

آیا قرص کلسیم چاق کننده است یا سبب چربی سوزی می شود؟

چگونه قرص کلسیم سبب چربی سوزی می شود؟ به کدام یک باید اعتماد کرد؟ کدام یک ثابت شده است؟

 

 

از دست دادن چربی شکم با افت هورمون پاراتیروئید (PTH) ارتباط مثبت دارد. مقادیر بالای PTH باعث می شود، کلسیم از استخوان های شما خارج شده و به سلول های چربی منتقل شود. این فرآیند باعث تولید آنزیم اسید چرب سنتاز می شود تا چربی بیشتری تولید کند و از تجزیه آن به عنوان منبع انرژی جلوگیری کند.

 

طبق تحقیقات معتبری که در مجله بین المللی چاقی منتشر شده است، بیانگر این است که مصرف 1200 میلی گرم مکمل کلسیم در روز، تولید اسیدهای چرب سنتاز (آنزیمی که ایجاد اسیدهای چرب را تسریع می کند) را کاهش می دهد. و در نتیجه باعث افت تولید چربی جدید نیز خواهد شد. بنابراین شما می توانید با مصرف قرص کلسیم، چربی سوزی را افزایش دهید.

 

 

آیا قرص کلسیم چاق کننده است یا به دفع چربی ها کمک می کند؟

 

انسان به طور معمول روزانه حدود 2 گرم چربی از راه مدفوع دفع می کند. اما مطالعات اخیر نشان می دهد که کلسیم می تواند به طور قابل توجهی این میزان را افزایش دهد.

 

یک بررسی و متاآنالیز از آزمایشات در سال 2009 منتشر شده است، که نتایج این مطالعات نشان می دهد؛ افزایش دریافت کلسیم از 400-500 میلی گرم در روز (مقدار متوسط ​​در یک رژیم غذایی)، به 1241 میلی گرم در روز، میزان مدفوع را افزایش می دهد. در نتیجه چربی به میزان 5.2 گرم در مدفوع دفع خواهد شد.

 

کاهش چربی ناشی از مصرف کلسیم، تا حدی به دلیل تأثیر کلسیم بر دو پپتید تولید شده، در دستگاه گوارش است. این پپتیدها باعث ترشح انسولین از لوزالمعده شما می شوند. و انسولین هورمونی است، که به شما کمک می کند تا گلوکز (قند) در گردش خون شما به سلولهای محل استفاده برای تولید انرژی، منتقل شود.

بنابراین؛ پاسخ قطعی به سوال: آیا قرص کلسیم چاق کننده است؟ خیر می باشد و شما می توانید با خیالی آسوده، علاوه بر حفظ سلامت استخوان خود، چربی بسوزانید.

 

آیا قرص کلسیم چاق کننده است یا احساس سیری را مضاعف می کند؟

 

مسئله دیگر در جواب به سوال اینکه آیا کلسیم چاق کننده است یا خیر؟ این است که، کلسیم به همراه یک وعده غذایی مغذی، اشتها را کاهش می دهد.

 

انسولین، به جای اینکه به عنوان چربی ذخیره شود، برای تولید انرژی استفاده می شود. پپتیدها یعنی GIP و GLP باعث افزایش ترشح انسولین و کاهش اشتها می شوند. بنابراین مصرف کلسیم همراه با وعده غذایی منجر به 47% افزایشGIP، 22% GLP و 19% انسولین به مدت سه ساعت بعد از غذا می شود. علاوه بر این، مصرف کلسیم همراه با غذا 12 درصد احساس گرسنگی را کاهش می دهد.

 

نتایج چشمگیر تحقیقات، محققان را به این باور رسانده است که مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D در کنار هم باعث بهبود اکسیداسیون چربی یعنی چربی سوزی برای مصرف انرژی است.

 

آیا قرص کلسیم چاق کننده است یا سبب تثبیت وزن می شود؟

 

مطالعه جدیدی نشان از این دارد، که قرص کلسیم نه تنها چاق کننده نیست، بلکه پس از رسیدن به وزن ایده آل، از بازگشت به حالت قبل جلوگیری می کند. بنابراین کلسیم می تواند سبب تثبیت وزن شما نیز بشود.

 

 مکمل های کلسیم یک روش عالی برای تأمین میزان مصرف روزانه شما است. همچنین افزودن غذاهای غنی از کلسیم به رژیم غذایی که باعث تحریک فرایندهای چربی سوزی در بدن می شود، نیز بسیار مهم است. به یاد داشته باشید که مصرف کلسیم توصیه شده برای بزرگسالان سالم 1000 میلی گرم و برای افراد بالای 50 سال 1200 میلی گرم است.

 

اگر می خواهید لاغر شوید یا وزن خود را تثبیت کنید، در نظر گرفتن غذاهای غنی از کلسیم در رژیم غذایی از مسائل حائز اهمیت است. از جمله مواد غذایی حاوی کلسیم عبارتند از:

 

محصولات لبنی بدون چربی

توفو (پنیر سویا)

غذاها و نوشیدنی های غنی شده با کلسیم

سبزی ها با برگ تیره

ساردین

 

حتی بدون سوال هایی چون آیا قرص کلسیم چاق کننده است و یا آیا کلسیم سبب کاهش وزن می شود، بدن شما هنوز برای سلامتی استخوان و دندان به کلسیم نیاز دارد. همانطور که برای رسیدن به اهداف کاهش وزن، رژیم کم کالری را دنبال می کنید، فراموش نکنید که برای حفظ سلامتی استخوان ها، مکمل کلسیم مناسب را استفاده کنید. همه این عوامل به شما کمک می کنند تا علاوه بر کنترل وزن، سلامتی شما را به خطر نیندازد.

 

چگونه چربی سوزی با کلسیم را به حداکثر برسانیم؟

پس از اطمینان از نفی سوال " آیا قرص کلسیم چاق کننده است؟" به این موضوع می پردازیم که چگونه بیشترین چربی سوزی را داشته باشیم؟

برای به حداکثر رساندن اثر چربی سوزی کلسیم و ویتامین D را به همراه صبحانه مصرف کنید. تحقیقات نشان می دهد مصرف بیشتر کلسیم و ویتامین D در وعده صبحانه میزان سوزاندن چربی در طی دو وعده غذایی بعدی را افزایش می دهد. و همچنین سبب کاهش اشتها در وعده های ناهار و شام نیز می شود.

 

کلسیم باعث افزایش فوری ترموژنز می شود، که متابولیسم را افزایش می دهد و بدن ما را به چربی سوزی سوق دهد.

رژیمی سرشار از کلسیم، جهت رساندن چربی بدن به حداقل و کاهش وزن، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله در مورد اینکه آیا قرص کلسیم چاق کننده است یا خیر بصورت کامل پرداختیم و به این نکته رسیدیم که پژوهش ها ثابت می کنند که قرص کلسیم چربی سوزی را افزایش و چربی بدن را کم می کند. با مشورت با متخصص تغذیه مطمن شوید که کلسیم روزانه خود را دریافت می کنید یا نه؟

 

  • فرناز رضایی